Kaj je aktivno učenje?

Aktivno učenje pomeni, da poskušaš snov razumeti ob pomoči različnih dejavnosti. Pomeni tudi, da vsebino presojaš, in ne, da si jo samo na pamet zapomniš. Preberi izjave aktivnih učencev in preveri, kakšen je trenutno tvoj odnos do učenja:

  • Učenje me zanima - všeč mi je, če me posrka vase.
  • Rad sam dam pobudo - včasih naredim več, kot se od mene pričakuje.
  • Vedno se trudim razumeti tisto, kar se učim.
  • Poskušam najti povezave - to, kar se naučim, z veseljem prenesem na druga področja.
  • Rad razglabljam o tem, kar sem se naučil in kako lahko napredujem.
  • Imam nadzor nad svojim učenjem in delo opravim pravočasno.

Zavzemi aktiven pristop

Premisli, kako lahko pri učenju postaneš bolj aktiven. V pomoč ti bo, če boš posvojil pristope iz spodaj zapisanih izjav:

POSTANI AKTIVEN

Tehnike aktivnega učenja postanejo lažje, če jih uporabljaš dosledno in redno. Preizkušaj različne tehnike, saj ti bodo nekatere bolj pisane na kožo kot druge. Tiste, ki se pri tebi obnesejo, boš najbrž želel uporabljati še naprej.

ASOCIACIJE

Pri učenju preizkusi različne tehnike. Možgane lahko, recimo, naučiš, naj simbol povečevalnega stekla povežejo s tem, da moraš nekaj podrobno proučiti. Ko boš v zapiskih zagledal sličico povečevalnega stekla, bodo možgani to povezali s tem, da moraš biti pozoren na podrobnosti.

TEHNIKE AKTIVNEGA UČENJA

  • Za posamezno snov si izdelaj miselni vzorec ter poveži ideje in podatke.
  • Skrči zapiske, da jih boš lažje prebral.
  • O mislih in idejah razpravljaj z drugimi.
  • Za prikaz koncepta ali ideje nariši skico.
  • Pretvarjaj se, da se pri obravnavani snovi ne strinjaš z vsebino, prebrano v knjigah ali člankih. Premisli o argumentih in nasprotnih argumentih ter jih na kratko zapiši.
  • To kar si se pravkar naučil, nauči še prijatelja ali namišljeno občinstvo.
  • Poveži naučeno informacijo s čim drugim. Ni pomembno s čim. Za šalo poskušaj razmišljati izven okvirjev.
  • Domislice in ideje si zabeleži v dnevnik učenja.
  • Povzemi odlomek naprej v 100-ih besedah in nato samo v 10-ih.
  • Zapiši posamezne ključne točke na kartončke in te prestavljaj naokrog, da vidiš, ali je delo mogoče razporediti tudi kako drugače.
  • Preveri, kakšno povratno informacijo ti je dal učitelj pri dosedanjem delu. To informacijo upoštevaj pri trenutnem delu.

Predlagamo ti, da preizkusiš tri različne tehnike aktivnega učenja in si narediš zapiske o tem, kako lahko delaš bolj učinkovito. 

Če imaš sam težave pri učenju, te vabimo v center Memo. Dogovori se za brezplačen svetovalni pogovor, kjer bomo odgovorili na vsa tvoja vprašanja in ti pripravili individualni učni načrt.


INFORMATIVNA PRIJAVA TUKAJ >