Ali je vaš otrok raztresen? Katere veščine mu bodo pomagale, da bo bolj organiziran?

Da bi razumeli, kako se razvijajo te veščine, je pomembno najprej ugotoviti, kaj te posebne veščine vključujejo. Veščine učinkovitega, organiziranega delovanja se na splošno nanašajo na niz miselnih orodij na naslednjih področjih:

  • Organizacija in sposobnost načrtovanja
  • Sposobnost koncentracije
  • Spomin in priklic
  • Čustvena inteligenca
  • Upravljanje časa
  • Sposobnost lateralnega razmišljanja (out of the box)

 

To je le nekaj področij, ki jih zajemajo te veščine. Te veščine uporabljamo vsakodnevno mi odrasli in vsa ta področja so prav tako pomembna za otroke. Težave pri izvajanju aktivnosti se običajno kažejo na nekaj načinov pri učencih, ki se pogosto nanašajo na organiziranje šolskega gradiva in spremljanje domačih nalog. Eden najboljših načinov za razvoj organizacijskih veščin je predstaviti otrokom orodja, ki jih potrebujejo, da si čim bolj olajšajo delo. Naj navedemo nekaj primerov:

 1. Organizacija in sposobnost načrtovanja

Težko je slediti vsemu šolskemu gradivu, zlasti za učence na višji stopnji in kasneje v srednji šoli. Uporaba ločenih zvezkov, registratorjev in map za vsak predmet je odličen način za organiziranje gradiva. Prav tako vam bo zelo pomagalo oblikovanje rutin – na primer, če bo nahrbtnik pripravljen že prejšnji večer veljal za  pravilo.

 2. Upravljanje s časom

Pogost primer so učenci, katerih glavna težava je, da pozabijo oddati naloge (ali jih oddajo pozno, ker so zamudili rok. Tako kot pri organizaciji je lahko uporaba različnih orodij v veliko pomoč. Priporočamo uporabo barvnega označevanja posameznih predmetov, aktivnosti ipd. Prav tako je izjemno pomembno, da se otrok nauči uporabljati tedenski urnik, in to barvno označevanje je lahko v pomoč pri ugotavljanju, katere teme potrebujejo pozornost. Priporočamo tudi oblikovanje sistema za določanje prednostnih nalog in odgovornosti – katere so tiste, ki imajo prioriteto, katere tiste, ki zahtevajo največ časa ipd.

 3. Razpon pozornosti in fokus

Ta področja je mogoče izboljšati tudi pri mnogih učencih z le nekaj majhnimi prilagoditvami. Težave s pozornostjo so zelo pogoste in pogosto slišimo, ko učenci razlagajo, da delajo domačo nalogo v dnevni sobi, pri čemer se v ozadju predvaja TV, glasba ipd. Take in podobne motnje bodo večini ljudi otežile osredotočenost – zato priporočamo, da imajo učenci poseben prostor za domače naloge. Če je le mogoče, naj bo to prostor, kjer je tišina, brez hrupa v ozadju in brez elektronskih naprav. Pogosto  učenci občutijo velike izboljšave v svoji sposobnosti koncentracije in fokusa in lažje ostanejo osredotočeni že z majhnimi prilagoditvami okolja, v katerem vsakodnevno delajo domače naloge.