Učenje je potovanje. Potovanje v znanje!

Četrtek je in zazvoni telefon. »Dober dan, sem dobila center Memo, podjetje za inštrukcije?« Ko gospe Novak pritrdim, začne z razlago, zakaj kliče. Sin Gregor je v 1.letniku srednje šole, bliža se konec šolskega polletja in trenutno ima negativne ocene pri treh predmetih: matematika, slovenščina in geografija. Vse predmete popravlja v roku 10 dni, v totalni paniki je on, še bolj pa mama. Geografijo popravlja že v torek, ima le nekaj dni, da se pripravi na ta test. In ko gospe Novak razložim, da nudimo inštruktorja za geografijo tudi čez vikend, je vsaj malo pomirjena. Taki klici niso osamljeni. Slabe ocene so pogoste in vedno panika! S starši se vedno pogovorim o razlogih. Zakaj sploh ima Gregor negativne ocene? Zaradi slabega predznanja, zaradi novega načina podajanja učnih vsebin v srednji šoli, ker se ni sproti učil, je določena snov prezahtevna in rabi dodatno razlago? Nujno je, da se poišče prave, da se jih odpravi. Tako se učencu povrne samozavest in se ga motivira za doseganje boljših učnih uspehov, vrne se zadovoljstvo, vsi otroci so lahko uspešni.

Moje ime je Saša Perčič, sem ustanoviteljica centra Memo s prostori v zeleni Ljubljani, natančneje na Podmilščakovi ulici za Bežigradom. Korporativni svet sem zamenjala za samostojno pot. Učencem, dijakom in znanja željnim posameznikom odpiram svet učenja. Ta ni grozen, nezanimiv in naporen. Učenje je čudovito, če se ga le lotimo na pravi način! Že od osnovne šole dalje nas učijo, kako pomembno je učenje. Poslušati moramo starše in učitelje, razumeti in zapomniti si moramo gore podatkov in informacij, pisati teste, prestati ustna preverjanja … V današnjem tekmovalnem svetu hitrih sprememb je bistveno, da razvijemo učinkovite, hitre načine sprejemanja in pomnjenja informacij, tako pridobimo veščine »prihodnosti«. Največji izziv sedanjosti je prilagajanje izobraževalnega sistema novi stvarnosti v ekonomiji in v družbi. Učenje je proces, ki traja vse življenje in  nam omogoča pridobivanje znanja, ki bo uporabno v novih situacijah. Pomagalo nam bo bolje razumeti sebe in svet, pa tudi bolj modro posegati vanj. Človek se z učenjem nenehno razvija in spreminja. Možgane moramo trenirati ves čas, ravno tako kot naše telo.

Nato v soboto dobim e-mail, kjer gospa Peternel sprašuje: »Ali znate pristopiti tudi do učencev, ki imajo motnjo avtističnega spektra, recimo Aspergerjev sindrom, ki včasih potrebujejo malo več razlage?« Z največjim veseljem pritrdim! Izvajamo tudi pomoč učenki Maji z mišično distrofijo, šola se od doma. Njena mama nas je kontaktirala, ko je Maja hodila v 6. razred. Zaradi vsakodnevnega napora je zanjo obiskovanje šole postalo preveliko breme. Skupaj z vodstvom Majine osnovne šole, katerim gredo vse pohvale za njihovo pripravljenost, smo začeli s šolanjem na domu. Memo inštruktorji in učitelji z Majo izvajajo prilagojen program za 8. razred osnovne šole.

Zelo smo veseli, kadar nas pokličejo kar sami dijaki, torej ne njihovi starši. Taki mladostniki običajno točno vejo, kaj želijo, kaj potrebujejo. Bodisi je to razlaga določene snovi pred testom, lahko tudi redni obiski inštrukcij, ki jim bodo pomagali pri doseganju boljših ocen. Z veseljem jim gremo naproti in najdemo način, da jim pomagamo. Tudi v teh primerih, z veseljem vzpostavimo komunikacijo s starši, da jih redno obveščamo o našem delu, o napredku učenca.

Vemo, da je vsak  otrok oz. učenec drugačen, vsak dojema in si zapomni informacije na drug način. Zato jih moramo spodbujati k radovednosti. Naj preizkušajo nove tehnike učenja, razvijajo nove veščine učenja, spremenijo pogled nase in na svoje sposobnosti. Vsi lahko z vajo in učenjem izboljšamo svoje spretnosti. Če k nekemu cilju usmerimo sposobnosti, podzavest in zavest, je verjetnost dosege cilja velika. Pogosto se zastavlja vprašanje, kaj je pomembnejše za učenje: sposobnost ali motivacija? Vzrok mnogim šolskim neuspehom je prav pomanjkanje motivacije in ne toliko sposobnosti. Sposobnosti šolarja predstavljajo možnosti za učenje, šele motivi pa to možnost uresničijo. Zato je pomembno motivacijo stalno krepiti.

Cilj izvajanja dejavnosti centra Memo (inštrukcij, priprav na maturo, učne pomoči …) je poleg učenja vsebin določenega predmeta tudi poučevanje učinkovitih tehnik učenja, na osnovi katerih se učenci na dolgi rok naučijo samostojnega učenja in ne potrebujejo več zunanje pomoči in podpore. Vsi ti otroci, mladostniki, postanejo del naše Memo družine in zanje si želimo, prav tako kot za otroke, ki jih imamo v družini doma, samo najboljše. Želimo jim pomagati na njihovi poti učenja. Ta se nikoli ne neha, neprestano nas bogati in dela boljše. Vabljeni na inštrukcije, priprave, pogovor, dogodek!

Veselim se, da vas spoznam, Saša Perčič